Typisch Spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Typisch Spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Typisch Spaans

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

03 Maart 2013 | Spanje, Madrid

Hoi hoi !

Het wordt toch steeds moeilijker om die blog bij te houden hoor! Maar ik doe mijn best ;)
Er waren deze week serieus wat problemen met ons warm water. Al sinds zaterdag hadden we enkel nog ijskoud (!) water in het appartement, niet echt gezellig dus... We hebben dan naar onze huisbazin gebeld en die heeft dinsdag direct een firma laten komen. Ze hadden dan een nieuwe boiler geïnstalleerd en hup weer warm water... voor 1 dag dan :( Woensdag werkte die terug niet meer! Donderdag hadden we de huisbazin dus wéér laten weten dat het kapot was en vrijdag zijn we térug een nieuwe boiler komen installeren (fabricagefout in de 1e nieuwe). Gelukkig blijft het nu warm (en hopelijk nog voor lang) ! :)

Vorige week zaterdag ben ik met Nienke, Eva, Mandy, Leen en Caroline naar Toledo geweest. Dit is een oude historische stad, omringd door muren, ongeveer een uurtje van Madrid met de bus. Er staan heel veel kerken en kathedralen. We hebben daar wat rondgewandeld, leuke foto's genomen, zot gedaan,... Het was jammer genoeg heel koud en ik was dan ook bevozen tegen het einde van de dag :p
Het stadje was wel de moeite om eens naartoe te gaan, maar na een tijdje had ik het wel gezien. Alles ziet er zowat hetzelfde uit :D

Vorige week zondag ben ik nog eens naar El Rastro geweest, samen met Arantxa. Deze keer zijn we 'al om 9.30u gegaan (jaja, vroeg opstaan op een zondag!) dus er was veel minder volk. Het was echt leuk om tussen al die kraampjes rond te lopen. Ik heb een kleuter-flamencojurkje en een waaier gekocht voor de stage na mijn terugkomst. Hopelijk vinden ze dat leuk!
Uiteindelijk heb ik ook nog handschoenen moeten kopen omdat het zoooo koud was :( Deze week heeft het echt gewinterd in Madrid: 's morgens -3°, overdag sneeuw en sneeuwregen, donkere wolken,... Kortom: BRRRR NIET LEUK! Gelukkig begint het nu terug wat warmer te worden en komt de zon er een beetje door.

Dinsdag ben ik samen met Stephanie (een Waalse) naar een Spaanse privé-kleuterschool geweest. Ze hebben hier dus public schools, private schools en concertadas (maar dat weten we niet goed wat het is). Het was even zoeken voor we de school vonden, maar toen we er uiteindelijk warem werden we héél vriendelijk ontvangen! De onderdirecteur heeft ons een hele rondleiding gegeven door de school. We hebben enkele kleuterklassen, lagere schoolklassen en secundaire klassen aan het werk gezien. Na de rondleiding zijn we samen gaan observeren in een kleuterklas waar ze brood gingen maken. De kleutertjes waren super schattig en ze waren heel open naar ons toe :) Gelukkig hadden zij nog niet zo'n uitgebreide woordenschat, dus we verstonden hen wel én we konden ook (meestal) antwoorden ;)
De kleuterklassen zijn wel heel anders dan in België. Wij werken steeds in hoeken maar hier in Spanje (in deze school toch) krijgen de kleuters echt een gezamelijke les (bv. rekenen, Spaans, Engels,...) en daarna gaan ze aan de tafels werken. Ze hebben ook allemaal hun vaste plaats aan een tafel. Heel vreemd om te zien, en Stephanie en ik waren toch niet echt overtuigd door deze werkwijze... De kleuters zagen er heel ongeïnteresseerd uit en slaperig (want ze hebben een hele lange dag: 's morgens van 9-13u en in de namiddag van 15-17u...).
Het was wel heel leuk om eens te zien hoe ze hier te werk gaan! Volgende week gaan we normaal naar een public school kijken :)

Dinsdagavond zijn we naar dé bekende tapasbar "El tigre" geweest. Je bestelt daar drinken en daar krijg je uw tapas gratis bij. Het was plezant, maar de tapas vond ik toch niet zo super lekker... Volgende keer beter :D

Woensdag ben ik bij Eva, Merel en Nienke blijven slapen omdat we naar Orange Café gingen. Het was een "Thai full moon party" en je kreeg van die strepen op je gezicht met fluo verf. Grappig om te zien wanneer je dan in de blacklight komt ! Het feestje zelf was leuk, maar het opstaan de volgende dag was iets minder ! :D (We hadden om 10u een presentatie voor "Spanish educational system" over ons ideale onderwijssysteem.) De fluo verf bleek ook niet zo goed af je gezicht te gaan, bijgevolg: ik heb nog 3 dagen rondgelopen met een restant van roze fluoverf op mijn wang :p
Normaal gingen we donderdag voor het eerst naar Joy gaan (een bekende discotheek in Madrid), maar dat kon ik toch niet meer aan ^^

Gisteren (zaterdag) zijn we met een groepje naar een Flamenco restaurant gegaan. We hebben daar het menu gegeten: tapas-voorgerechtjes, varkenshaasje met champignonsaus en als dessert was het een flan (die helaas uit een potje kwam). Na het eten was er dan een flamenco show. Heel leuk om eens meegemaakt te hebben! :) De mevrouw was ook super vriendelijk.

Vandaag is het rustdag: beetje series kijken, huiswerk maken,... Vrijdag heb ik ook het eerste examen Spaans dus daar zal ik ook wat voor moeten leren ! :)

En we zijn al 5 weken in Madrid !


Adiooooos !


xxx

  • 04 Maart 2013 - 12:18

    Hanne:

    Het heeft eventjes geduurd, maar ik ben helemaal mee nu (a)
    Het lijkt alsof je nog niet zo lang geleden bent vertrokken, maar 5 weken al! :o
    Kom je al bijna terug ^^ je komt toch zeker terug he? :p
    Het ziet er super uit, als ik je verhalen lees krijg ik ontzettend veel zin in vakantie! Ben dus best wel jaloers ;)
    Neem het er nog goed van, maar wel een beetje oppassen he Lynn! Niet zomaar met vreemde jongens meegaan he ;)
    PS schattig jurkje! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Erasmus in Madrid van 26 januari t.e.m. 27 april !

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 8149

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 April 2013

Erasmus Madrid

Landen bezocht: