Semana Santa - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

26 Maart 2013 | Spanje, Barcelona

Hoi hoi !

Deze week is het "Semana Santa" in Spanje, of met andere woorden paasvakantie! Hier is het maar één weekje, en jammer genoeg is het ook deze hele week slecht weer :( Regen, regen en nog eens regen...

Vrijdag ben ik voor een weekendje naar Barcelona vertrokken met Arantxa van onze klas. We zijn 's morgens om 7u vertrokken en dan 8u op de bus zitten: jeeej ! Het was dus een lange busrit en slapen zat er niet echt in aangezien er een luide snurker naast mij zat :p
We hadden een hostel geboekt vlakbij de kust, maar helaas vonden we niet direct... Vertrouw nooit Google Maps !! We hebben dan maar aan een vriendelijke Spanjaard de weg gevraagd en die heeft alles opgezocht via zijn gps :D 2 uur later waren we eindelijk in de hostel! Héél sjiek en proper en hi-tech ! Aangezien het al vrij laat was (door de zoektocht) konden we niet veel meer doen, en zijn we gewoon eventjes naar de Sagrada Familia gewandeld: dé trekpleister van Barcelona. Was heel indrukwekkend en echt wel de moeite om te zien! Het was al donker en dat maakte het nog specialer.
De volgende dag waren we redelijk vroeger teruggegaan naar de Sagrada Familia omdat we graag binnen wilden gaan, maar er stond jammer genoeg een super lange rij! Dat hebben we dus maar niet gedaan :p
Daarna hebben we een toeristische bus genomen die aan de belangrijkste punten stopt en je kan dan kiezen of je afstapt of niet.
Park Güell was hét mooiste van heel Barcelona! We hadden ook geluk met het weer want het zonnetje scheen heel de tijd. Ik was zelfs verbrand! :)
We hebben 2 dagen gecitytript en daarna terug naar Madrid met de bus (weer 8 uur... jeej!). Het deed dan ook wel goed om terug 'thuis' te komen, en te slapen :D

Vandaag ben ik de mama gaan oppikken in de luchthaven en ze blijft 4 dagen om mij wat gezelschap te houden. Een beetje citytrippen (en winkelen) in Madrid dus :)

See youuu !


xxx

  • 30 Maart 2013 - 15:24

    Julie:

    amai lynn, wa een weer :p! ik ben er jaloers op, aangezien het hier nog steeds vriest, maar da zal u mama u ook wel verteld hebben ondertussen :p nu vraag ik mij eigenlijk af wanneer je juist terug bent? nog veel plezier ginder ;)!

    xx

  • 02 April 2013 - 20:55

    Brien En Jakke:

    Helaba

    hier duurt de Paasvakantie nog 12 dagen nu, maar we moeten werken dus veel hebben Jan en ik er niet aan ;-)
    maar het weer laat het hier nu ook nog niet toe om te genieten ... 's nachts vriest het en overdag halen we met moeite 5 graden ondanks een krachtig (winter-)zonnetje :-)

    Geniet nog maar heel erg van de vakantie ... en van jouw laatste weken in het mooie Spanje :-D
    We kijken alvast uit naar jouw terugkomst en vele verhalen ;-)

    groetjes!!!!!

    Jakke en Brien x

  • 02 April 2013 - 21:25

    Lynn Kerremans:

    Hoi Brien en Jakke !

    Ja ik had er al iets van gehoord dat het in België ook zo'n slecht weer is... Hopelijk is het beter tegen dat ik terug ben, want ik heb hier al genoeg regen gezien voor de komende paar maanden :p Ze zeggen dat het hier nog nooit zoveel geregend heeft in Madrid sinds 25 jaar geleden... Dat wilt al wat zeggen hé.

    De vakantie is voor mij al voorbij, maar vandaag ben ik met de stage begonnen dus dat is ook weer iets nieuws en leuk! :D

    27 april ben ik terug ! Niet zo lang meer dus :-)

    Groetjes aan de rest! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Erasmus in Madrid van 26 januari t.e.m. 27 april !

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 8146

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 April 2013

Erasmus Madrid

Landen bezocht: