Stage - Práctica - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Stage - Práctica - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Stage - Práctica

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

07 April 2013 | Spanje, Madrid

Hola !

De paasvakantie is hier al een week gedaan jammer genoeg! Hier in Spanje doen ze dat maar 1 weekje, maar het was wel leuk. Eerst Barcelona en daarna was de madre hier voor 4 dagen. Terug een beetje gecitytript, veel gaan eten en gaan shoppen natuurlijk ;)

Vorige week zaterdag ben ik met Eva en Nienke naar een salsabar geweest. Eerst was het groepsles zodat we wat konden oefenen en daarna was het gewoon dansen. Heel plezant maar vermoeiend!^^

Dinsdag zijn we hier met onze stage begonnen. Leen, Caroline en ik staan in Colegio Internacional JH Newman: een internationale school dus :) Ze leren hier vanaf 3j Engels en ze leren ook vanaf 3j lezen en schrijven. Ik sta bij de kleuters en Leen & Caroline in de lagere school.
De school zelf is enorm groot! Het is kleuter, lager en secundair in 1 gebouw maar wel met verschillende stukken. Het is vreemd om samen te zitten met die van het secundair aangezien die vaak groter zijn dan mij :p Soms ben ik bang dat ze gaan denken dat ik ook een student ben haha!
De klassen zijn ook heel wat groter dan bij ons. In elke kleuterklas zitten er ongeveer 28 kinderen en dat is normaal hier (véél te véél !!! ).

Ik loop nu 2 weken mee met Shannon, de Engelse leerkracht. Ze komt zelf uit Ierland dus ja, zij kan wel heel goed Engels ! Ze beginnen telkens met een vast onthaal: good morning, the weather, how are you,... Een beetje zoals het onthaal bij ons in de kleuterklas :) Daarna worden de "phonics" geoefend. Dit zijn de klanken in het Engels. Shannon toont dan een kaartje waarop S staat en de kleuters moeten die klank dan maken. Bij elke klank hoort er ook een beweging en een liedje. Ondertussen heb ik die phonics al 100 keer gehoord denk ik, dus ik ken ze ook wel ^^
De 4 en 5-jarigen hebben ook een speciale les waarbij ze in een werkboek werken rond de phonics en de letters. Ze moeten dan woordjes lezen zoals "ant, queen, chick,..." en die moeten ze dan ook schrijven of tekenen. De motoriek van de 4-jarigen is niet zo super waardoor de woorden nogal onduidelijk zijn (maar wat wil je, bij ons leren ze pas vanaf 6j schrijven ...). De 5-jarigen daarentegen kunnen echt wel al goed schrijven en lezen. Er zitten enkele heel vlugge kleuters tussen en die lezen een zin door er maar heel even naar te kijken! Echt wauw om dat te zien. Misschien moeten ze bij ons toch ook maar wat vroeger leren lezen en schrijven? :D

Ik sta ook elke 3 kwartier in een andere klas. Er zijn van elke leeftijd 3 klassen dus 9 in totaal. 9 x 28 = 252 namen te leren. Dat komt dus niet goed :p Gelukkig heten veel kinderen hier Maria, Pablo, Juan, Blanca,... Dus als ik het niet meer weet kan ik even gokken !
Morgen ga ik enkele lessen overnemen. We gaan dan de phonics doen, de kleuren, en ook een verhaal of spelletje :) Hopelijk lukt dat!
Vorige week had ik al "Goldilocks and the three bears" verteld met eigen tekeningen en ze waren muisstil (terwijl ze anders helemaal niet betrokken zijn of luisteren)!
Deze week blijf ik nog bij Shannon en daarna loop ik mee met Ines, de andere Engelse leerkracht. En oh ja, alle leerkrachten zijn hier super vriendelijk :)

Zo jullie zijn weer op de hoogte van de stage-avonturen! :D
Binnen 3 weken ben ik terug thuis en dan kan de stage thuis beginnen ;)

Hasta luegoooo !

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Erasmus in Madrid van 26 januari t.e.m. 27 april !

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8171

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 April 2013

Erasmus Madrid

Landen bezocht: