Uitstapjes ! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Uitstapjes ! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Uitstapjes !

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

17 Maart 2013 | Spanje, Madrid

Buenos dias !

Het is alweer even geleden, excuses daarvoor ! Ik vind het hier allemaal zo normaal, en daardoor weet ik soms niet goed of ik er nu een blog over moet schrijven of niet ^^
Het weer in Madrid begint eindelijk een beetje beter te worden. We hebben 2 erg slechte weken achter de rug (kou, regen, zelfs sneeuw!) maar nu begint de zon al eens af en toe te schijnen :)

Vorige week en deze week hebben we enkele uitstapjes gedaan, want we kunnen moeilijk heel de tijd op het appartement blijven he.

Vorige vrijdag had ik Spaans examen! Het was een deel schriftelijk en een deel mondeling. Het ging wel goed, en het mondeling was super grappig ! We mochten over de Spaanse (vaak lelijke) jongens praten, en de docente kon er wel mee lachen gelukkig :p De punten weten we nog niet, maar ik denk dat het in orde is !

Vorige zaterdag zijn we naar een écht Belgisch frituur geweest in Madrid. Dat heeft enooooorm gesmaakt (ook al ben ik niet zo'n frieten-fan)! Het deed goed om eens iets typisch Belgisch te eten : frietjes, boulet special en bitterballen. MMMM! :D Daar gaan we dus nog eens terug ;)
Ik ben ook met Nienke, Eva en Mandy naar Casa de Campo geweest, een héél groot park in Madrid. Het zonnetje scheen en er waren mensen aan het larpen (life action role playing). Grappig om te zien, maar toch niets voor mij :p Vreemd genoeg zijn dat hier echt normale mensen, terwijl het bij ons toch vaak eerder "nerdjes" zijn :p

Zondag ging ik samen met Caroline en Leen naar het museum van natuurwetenschappen, maar helaas was het gesloten toen we aankwamen... Misschien volgende keer toch de openingsuren en -dagen opzoeken :p Maar we hebben dan toch een goede wandeling gedaan ;)

Deze week zijn we ook eens naar de Spaanse cinema gegaan, gelukkig wel met een Engelse film! De meeste films spelen ze hier in het Spaans (dubben) maar sommigen spelen ze ook in de originele versie met Spaanse ondertitels. We hebben "Oz, the great and powerful" gezien. Leuke film ! Maar jammer genoeg was er geen popcorn bij de film :( was enkel gezouten popcorn... Denk wel dat we nog eens teruggaan :)

Woensdag ben ik samen met Nienke, Arantxa en Eva naar een gezellig cafeetje gegaan waar je gezelschapsspelletjes kon spelen. We hebben rummikub gespeeld en was echt leuk :) We hebben het wel niet uitgespeeld omdat het zooooo lang duurde ! We werden dan ook dikwijls afgeleid door de chipjes en blokjes ;)

Donderdag zijn we met bijna heel de klas naar Joy geweest, een bekende dancing in Madrid waar veel erasmussers zitten. Het thema was St-Patricks day, maar wij zijn toch maar gewoon in een kleedje gegaan :p Het was heel leuk, goed gedanst, veel gelachen, toffe mensen leren kennen, MAAR de muziek stond verschrikkelijk luid! Bij deze: mama breng mijn oordopjes maar mee !!

Vrijdag ben ik samen met Caroline en Leen naar onze stageschool geweest: Colegio Internacional JH Newman. 1 woord: WAUW !!! We kwamen binnen in de school en we waren al onder de indruk van het gebouw en de inkomhal zelf... We kregen een hele rondleiding van Sonia, de stagecoördinator, en we hebben eens in alle klassen een kijkje mogen nemen. Ik zal stage doen bij de kleutertjes en Caroline en Leen in het lager. We moeten Engelse les geven aan de kinderen, en we mogen dan ook absoluut geen Spaans met hen praten tijdens deze lessen.
De leerkrachten spraken er allemaal vlot en goed Engels (wat uitzonderlijk is voor Madrid) én de kinderen ook !! Ze beginnen al vanaf de 1e kleuterklas met het aanleren van Engels. Ze leren hier ook al vanaf 3 jaar lezen én schrijven WAUWIE ! We hebben enkele werkjes ingekeken en we waren alle 3 echt onder de indruk... Het niveau van die school is serieus hoog :) Maar we kijken er echt heeeeel erg naar uit om er stage te lopen, gewoon al omdat we zo hartelijk werden ontvangen :) We beginnen op dinsdag 2 april, na de paasvakantie. Spanneeeend !

Dit weekend zijn we met de organisatie "erasmus madrid" naar Las Fallas in Valencia geweest. Dat is een soort carnaval-festival waarbij er in heel de stad verschillende houten beelden staan rond bepaalde thema's. Er wordt heel veel vuurwerk en bommetjes afgestoken (wat pijn doet aan de oren, en waar je van verschiet!). Op dinsdag, de laatste dag, worden al die beelden in brand gestoken als afsluiting van het festival.
Het was wel jammer dat we dit niet gisteren hebben kunnen zien, want nu hebben we eigenlijk gewoon héél lang rondgewandeld in Valencia zelf (wat natuurlijk ook wel de moeite was): om 10u zijn we vertrokken in Madrid en om 5.30u deze morgen zijn we in Valencia terug vertrokken. Lange nacht dus en straks op tijd gaan slapen :D

Voila, nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn "avonturen" !

Toedeloeeeeee !

xxxx

• 17 Maart 2013 - 13:51

Lotte:

Post maar veel over uw ervaringen van de stage. Ben benieuwd hoe ze dat daar eigenlijk doen :)

• 17 Maart 2013 - 17:31

Lynn Kerremans:

@Lote zal ik zeker doen! Ben er ook benieuwd naar :)

• 18 Maart 2013 - 10:13

Mama:

oordopjes liggen al klaar en hopelijk mag ik ze brengen hé,morgen weten we het !