Eerste schooldag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

29 Januari 2013 | Spanje, Madrid

Hola !

Vandaag was het de "eerste schooldag" in La Salle. Ik was gisteren al eens tot daar gegaan met de metro en de bus, om er zeker van te zijn dat ik er wel ging geraken ;) Maar alles is dus goed verlopen.
Ik kwam aan in het gebouw en wat hoor ik daar? NEDERLANDS ! Een van de eerste Belgische en Nederlandse mensen die ik tegen was gekomen in Madrid, na 3 (saaie) dagen van alleen rondwandelen. Het deed dus goed om lotgenoten tegen te komen.
We zijn dus met allemaal meisjes, vooral Belgen en Nederlanders. Er zijn ook 2 Zweedse meisjes, dus we praten er Engels mee :-)
We hadden eerst een informatief momentje waarop alles uitgelegd werd, welke lessen we gingen krijgen enz... Blijkt dat we elke dag les hebben van 10 tot 14 uur. Moet wel lukken dus ;) Heel opvallend was het (slechte) Engelse accent van de docenten ! Ze deden wel goed hun best om Engels te praten, maar hoe klonk het... ^^
Ze hebben ons ook getrakteerd op een 'jatteke' koffie of thee en een koffiekoek. Het was leuk om zo met iedereen samen te zitten. Het ideale moment dus om te socialisen en nieuwe mensen te leren kennen ! Dat is dan ook gelukt :)
Na het ontbijt moesten we een Spanish test gaan doen om te zien op welk level we zaten. Dat was heel wat minder natuurlijk ! Ik had al wel een cursus gevolgd bij ons, maar blijkbaar was deze toch niet voldoende... Het level zal dus ook niet vet zijn veronderstel ik ;) Maar daarom zijn we naar hier gekomen he, om Spaans te leren !
Na de test ben ik Samen met Olivia, Sofie, Maaike en Tone iets gaan eten in Moncloa en daarna zijn we samen naar het shoppingcenter La Gavia geweest. Daar wat geshopt en in de ikea gegeten en teruggekeerd naar onze kamer!
Leuke maar vermoeiende eerste schooldag ! :-) En blij dat ik zoveel nieuwe mensen heb leren kennen !

Hasta luegoooo !

• 30 Januari 2013 - 14:34

Jolien W:

Oh super dat je andere mensen hebt leren en dat Spaans komt wel goed! :) veel plezier daar!! :)

• 31 Januari 2013 - 21:10

Mama:

oef eindelijk mensen leren kennen na die paar saaie dagen van alleen zijn,hopelijk zijn het hele toffe en amuseren jullie zich samen goed gedurende deze 3 maanden.xxx