Appartement - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu Appartement - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

Appartement

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

04 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Buenas tardes !

Wooooeps ik was even vergeten te schrijven dat ik ondertussen in mijn appartement zit! :-) Vrijdag morgen heb ik mijn valies hier gedropt en in de namiddag heb ik EINDELIJK kunnen uitpakken.
Het is echt super. Mijn kamer is proper en ik heb genoeg plaats. Er staat een bureau, een bed, en een grote kast rond het bed. Ik zal dus nog véél dingen kunnen bijkopen om de kasten te vullen ;-)
De rest van het appartement is iets minder proper. Ik heb gisteren (zondag) de badkamer al gekuist omdat deze echt vuil was. Het matje naast het bad ziet normaal blauw en het was nu bijna bruin. Ieeeeeuw... Dat is dus ondertussen ook al gewassen ! (Jaja, ik kan blijkbaar met een wasmachine werken ! ) De keuken was ook vrij vettig dus die heb ik gisteren ook maar eens gekuist.
Er zitten nog 3 andere meisjes in dit appartement: Carla (spaans), Esther (spaans) en Chiara (italiaans). Zoals gewoonlijk spreken de 2 spaanse meisjes geen woord Engels. Dat is hier bijna standaard in Spanje... Ik probeer dus met handen, voeten en een beetje spaans uit te leggen wat ik bedoel ^^ Niet altijd even gemakkelijk maar we komen er wel! Chiara spreekt wel engels (gelukkig!) en zij is ook al mee geweest naar de winkel en shoppingcenter enz... En zij wil ook een proper appartement dus wij zijn het "Clean Team" :D

Zaterdagavond zijn we weggeweest in een andere Irish pub. Het was half 6 toen ik thuiskwam (alles komt hier véél later op gang) en bijna 14 uur toen ik wakker werd (a). Oepsie :D Zondag heb ik dus niet al te veel gedaan...

Vandaag hebben we de 2e spaanse les gehad en het valt nog altijd goed mee. Het is niet altijd gemakkelijk om op de vragen te antwoorden, maar beetje bij beetje lukt het! We hebben nog een ander vak 'spanish educational system' maar dat is vrij saai... De docent spreekt ook niet zo goed engels dus het is redelijk vermoeiend om op te letten. We weten ook niet altijd wat ze bedoeld in het engels dusja... :D

Ahora, vamos comer los crepes ! Buen provecho !

Hasta luegooooo !


xxxx

  • 04 Februari 2013 - 19:38

    Mama:

    Haha dat is goed dan kan je hier ook helpen kuisen hé!

  • 04 Februari 2013 - 20:18

    Lotte:

    Bij mij dat ook hoor :D.
    Geniet er maar van. Ik volg uw avonturen op de voet!

  • 05 Februari 2013 - 21:23

    Lynn Kerremans:

    Nee nee, kuisen is only in Spain ! Zal dat hier al genoeg moeten doen vrees ik, aangezien de anderen niet echt een proper appartement willen ...

  • 07 Februari 2013 - 20:47

    Brien En Jakke:

    Helaba,

    Fijn te horen dat alles goed met je gaat!! Enne ... gelukkig zijn jullie al met twee om het daar wat proper te houden ;-P...
    Geniet maar van alles wat je kan doen ... met respect voor jezelf en jouw omgeving ;-)

    Ik schrik ervan dat die Irish Pub's zo laat open zijn... Die Ieren zullen er in Spanje des te meer van genieten, gezien ze in Ierland volgens mij nog met een avondklok zitten (om 3 uur ging daar 14 jaar geleden alles zowieso dicht, het begon dan ook wel wat vroeger ;-)

    Jakke heeft uw pa vandaag nog gezien en wist te zeggen dat die er nog steeds goed uitziet ...
    Hij mist jou waarschijnlijk verschrikkelijk, maar overleeft het wel ;-)
    we nemen hem geregeld mee op sleeptouw, dan komt dat wel goed ;-D...

    Ik ga je laten, geniet ervan en tot de volgende!!!!

    Heel veel groetjes van Thomas en Stan ook!!!

    Brien xxx

  • 08 Februari 2013 - 16:19

    Lynn Kerremans:

    @ Brien en Jakke:
    Leuk dat jullie mijn blog ook lezen ! Alles is hier eigenlijk heel laat open, ook gewoon in de week. De winkels zijn elke dag tot 21-22u open, maar in mijn straat doen de meesten wel een siësta (tussen 14-17u zijn ze gesloten). De Ieren profiteren er hier inderdaad serieus van (en ook van het bier zoals gewoonlijk!).
    Ik heb al een paar keer met ons papa geskyped en hij zag er toch nog hetzelfde uit :p Entertaint deen mens maar een beetje :D

    Groetjes daar!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Erasmus in Madrid van 26 januari t.e.m. 27 april !

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8159

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 April 2013

Erasmus Madrid

Landen bezocht: