La vida normala - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu La vida normala - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lynn Kerremans - WaarBenJij.nu

La vida normala

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

19 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Buenas tardes !

Waar waren we gebleven... :)
Vorige week was vrij normaal. We moesten elke dag naar school behalve donderdag, dus konden we woensdag (eens) gaan partyen! We gingen dinsdag eerst een polsbandje van European Vibe halen zodat je overal veel makkelijker binnen kan geraken om uit te gaan. Woensdagavond gingen we dus met dat bandje naar Orange Café en joepie, we geraakten direct binnen :) Omdat het valentijn was kregen de meisjes allemaal een hangslotje en de jongens een sleuteltje. Het was dus de bedoeling dat je op zoek ging naar de match en dan kon je kans maken op een weekendje Valencia. Ik ben bewust NIET op zoek gegaan naar mijn match, omdat er nogal marginaal volk rondliep :D Ze schatten ons hier ook vaak ouder in dan we zijn (ongeveer 23-24) en daardoor komen die 'oude' wierdo's op ons af ^^ Jakkie ! Het was wel een leuk feestje, goeie muziek, maar de jongens waren heel opdringerig en wanhopig op zoek (naar een one night stand?)... Typisch spaans I guess ... Ze vragen hun ook af waarom wij zo "hard to get" zijn ... achja !

Donderdag heb ik eerst uitgeslapen (maar tot 11u!) en daarna heb ik wat voor school gewerkt. Ik ben ook naar de Fnac geweest om een oefenboek spaans te kopen, want de cursus spaans die we op school krijgen is niet zo super. We praten wel heel veel maar we leren niet echt woordenschat enz. (maar die heb je natuurlijk nodig om goed te kunnen praten).

Vrijdag moesten we een groepspresentatie doen over de vergelijking van het spaanse en het belgische onderwijssysteem. Dit was wel vrij moeilijk omdat we eigenlijk bijna niet weten over het spaanse systeem, maar het is goed gekomen. We hebben er een quiz van gemaakt zodat het voor de andere studenten ook 'leuk' bleef :)
We moeten voor Spanish educational system ook een portfolio maken waarin we telkens onze opdrachten moeten verzamelen. Dit moeten we dan op het einde afgeven en daar krijgen we punten op.
Voor Spaans moeten we regelmatig een tekstje schrijven over onszelf, bepaalde beroepen,... Eigenlijk wel leuk om te doen en zo leer ik ook nieuwe woordjes en zinnen maken ! :)

Zaterdagavond zijn we voor Virginie haar verjaardag naar een tapasbar geweest. Ik heb de typische "iberian croquetes" gegeten, maar ik vond het toch niet zo super :D De vorige tapasbar was lekkerder (en goedkoper!). Dat is hier ook wel heel opvallend aan Madrid, dat het eten en drinken redelijk duur zijn. Je hebt wel van die snackbars die goedkoop zijn, maar voor een cola of een pintje betaal je altijd 2.5€ of meer. Het was een plezante avond !

Zondag = platte rust gedaan ! :) + de was gedaan (en het eerste kledingstuk verkeerd gewassen, jammer genoeg!)

Maandag (gisteren) ben ik samen met Nienke en Eva (2 nederlandse meisjes) naar Station Atocha geweest (waar de bomaanslag is geweest). We schrokken nogal toen we binnen wandelden want het stond er vol met bomen! Dat ben je niet echt gewoon in een station! :D Er was ook een vijvertje met wel 100 schildpajes, heel leuk om te zien!
Daarna zijn we naar het museum Reina Sofia geweest (kunst). Dit was ook wel de moeite en je loopt er vrij lang rond. We hebben de enige echte "Guernica" van Picasso gezien, maar we mochten er helaas geen foto's van nemen :( Het was wel heel mooi en indrukwekkend!

Vandaag gingen we naar Palacio Real gaan maar blijkbaar is het enkel gratis toegang op woensdag en donderdag, dus we gaan nog eens terug :D We hebben in de plaats daarvan een kathedraal bezocht, maar ja, een kerk blijft een kerk hé.
Ik heb net gegeten: gebakken rijst met kip en broccoli. Great succes :D Gisteren waren het croque monsieurkes en het smaakte echt zooooo goed! 's Middags hadden we ook al pannekoeken gegeten, dus leuk dagje :D

Ik heb vandaag ook het eerste échte Spaanse gesprek gevoerd met mijn roommate Carla (zeker 10min!). Het was wel leuk maar niet zo makkelijk hoor! Maar ik begreep haar en zij begreep mij, dus dat is het voornaamste :) Het begint wel steeds beter en beter te gaan, maar ik denk toch niet dat ik tegen het einde vloeiend spaans zal spreken ^^

Hasta luegoooooo !

xxx

(Ps: al bijna 1 maand in Spanje! )

(Je mag ook altijd reageren op de blogs hoor want ik zie dat het véél gelezen wordt, ik antwoord dan in een mailtje ^^)

  • 19 Februari 2013 - 23:37

    Jolien W:

    Hej daar! :)

    Amai klinkt allemaal super tof!Zoveel dingen gedaan dat ik nog maar de helft weet van wat ik ging antwoorden :p en ik heb echt honger gekregen van al die gerechten :p

    K wist niet dat je daar ook nog zo Spaans als vak ging hebben, dat klinkt wel leuk! Misschien moet ik ook eens Spaans leren, das nog wel handig aangezien het een wereldtaal is :) als je terug bent kan je het mss samen met Liesbeth onderhouden (ik denk dat die ook Spaans heeft geleerd in Amerika).

    Hoe is het weer daar eigenlijk? Soms komt de zon er hier door (wel nog koud) en daardoor wil ik alleen maar opreis gaan naar warme landen!! En ook al die plaatsen bezoeken en tapas eten en ... (de kerk mss iets minder :p) Maar jammer genoeg heb ik echt mega veel opdrachten dus voorlopig blijft het bij voorbeeldig werken :p

    groetjes en nog veel plezier daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Erasmus in Madrid van 26 januari t.e.m. 27 april !

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8169

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 April 2013

Erasmus Madrid

Landen bezocht: